Ce pozitie ai cand stai in fata calculatorului?

Stii acele filmele unde exista cate o scena in care eroul principal incetineste sau opreste totul in jurul lui pentru a fugi din calea unui glont sau pentru a scapa din cine stie ce capcana? Incearca si tu un pic tehnica: nu te misca din pozitia in care esti si tine-o minte! Uita-te la filmuletul de mai jos si apoi parcurge lista de verificare de sub fereastra video. Enjoy!
Lista de verificare:

Aveai spatele drept? Daca stai cocosat, mai devreme sau mai tarziu o sa ai dureri de spate, de umeri si chiar dureri de cap. Aceasta pozitie duce la tensionarea muschilor, a discurilor intervertebrale si impiedica oxigenarea corecta a creierului.
Picioarele faceau un unghi de 90 grade in spatele genunchiului? Daca stai cu picioarele sub scaun sau cu picioarele atarnand, este impiedicata buna circulatie a sangelui in picioare, ceea ce duce la aparitia varicelor, a durerilor de picioare sau inflamarea gleznelor.
Bratul si antebratul formau un unghi de 90 grade? Aceasta pozitie iti pune mai putina presiune pe articulatiile mainilor, ceea ce reduce probabilitatea apartiei inflamatiilor articulare.

Stiu ca urmatoarea “verificare” nu are legatura cu pozitia in care stai, dar are mare legatura cu sanatatea ta: faci pauza de minim 10 minute la fiecare 50 minute de stat in fata calculatorului? (la copii e indicata o perioada mai scurta de stat in fata calculatorului si o pauza mai mare). Chiar daca suna a cliseu, aceste pauze au ca scop relaxarea ochilor. Fara a avea pretentia de a fi expert in domeniul medical, stiu din prezentarea unui medic ca muschii oculari sunt cei care focalizeaza imaginea in functie de distanta. Acesti muschi sunt elastici, ceea ce inseamna ca ei revin la forma lor initiala atunci cand isi termina “treaba”. Totusi, atunci cand noi ii folosim continuu (fara sa luam pauze de relaxare), ei incep sa isi piarda treptat aceasta capacitate inerenta(gandeste-te la orice elastic: daca il tii tensionat o perioada mai indelungata, el isi pierde din elasticitate si nu mai revine la aceeasi forma initiala). In timp, acest lucru poate duce la deteriorarea vederii, la vederea dubla, etc.

Daca tot ai luat pauza, profita de ocazie si ridica-te de pe scaun, bea un pahar de apa, mergi la cea mai apropiata fereastra si priveste in departare. Poti chiar sa ii zambesti colegei/colegului de birou – e gratis si placut! :)

Nu uita sa verifici lista de mai sus cat mai des posibil! Sanatate multa si spor la treaba!

Comentarii

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *