.st0{fill:#FFFFFF;}

Lucrul cu foi de calcul in Excel 

De Luciana Bercean

In acest articol inveti sa:

Adaugi noi foi de calcul
Redenumesti foi de calcul
Stergi foi de calcul
– Adaugi un strop de culoare foilor de calcul
– Copiezi si/sau sa muti foile de calcul in acelasi registru de calcul, intr-un registru de calcul nou sau intr-un registru de calcul existent

Spuneam in primul post despre Excel ca in mod implicit, orice registru de calcul (fisier in Excel) are 3 foi de calcul: sheet1, sheet2, sheet3. Foile de calcul sunt vizibile in partea de jos a unui registru de calcul. Orice operatiune pe care vrei sa o aplici unei foi de calcul, trebuie sa o faci din aceasta zona.

Foile de calcul sunt necesare pentru a mentine informatia in aceelasi loc, fara a crea prea multe fisiere.

Atentie! Daca ai de pastrat multe informatii in Excel, ar trebui sa te gandesti de la inceput ce doresti sa faci cu informatia respectiva si in ce forma o sa ai nevoie de ea la un moment dat. De exemplu, in cazul in care ai de tinut intr-un fisier Excel informatiile despre vanzarile mai multor agenti, ai putea fi tentat sa faci cate o foaie de calcul pentru fiecare agent in parte. Insa, in cazul in care vei dori la un moment dat sa faci o comparatie intre agenti sau rapoarte pentru diferite perioade pentru toti agentii, o sa ai nevoie de toate informatiile in acelasi loc. Exista optiuni speciale pentru a realiza filtrari, sortari si tot felul de rapoarte. Sfatul meu: nu tine informatiile in foi de calcul separate decat in cazul in care acest lucru este neaparat necesar. Chiar daca la prima vedere pare cea mai buna solutie, s-ar putea sa nu fie cea optima.

Adaugarea unei foi de calcul face foarte simplu, prin apasarea butonului cu steluta galbena de dupa ultima foaie de calcul (insert worksheet – Shift+F11).

Pentru a schimba numele unei foi de calcul se da click-dreapta pe foaia de calcul a carei nume vrei sa-l schimbi si se alege otpiunea Rename. In mod normal, ar trebui sa alegi un nume din care sa reiasa continutul foii respective de calcul.

Pentru a sterge o foaie de calcul, se da click-dreapta pe foaia de calcul pe care doresti sa o stergi si alegi optiunea delete. Atentie! Operatiunea de stergere a unei foi de calcul este ireversibila, nu exista optiunea „undo”. Ai grija ca atunci cand stergi o foaie de calcul sa fii sigur ca nu mai ai nevoie de ea. Din acest motiv, ti se cere confirmare pentru stergerea unei foi de calcul care contine ceva (foile de calcul goale se sterg automat, fara confirmare).

Daca vrei sa aduci un strop de culoare in lumea destul de rigida a calculelelor si tabelelor, poti colora fiecare foaie de calcul in parte. Culorile pot avea si un rol practic, pentru a face mai usor o distinctie cand lucrezi cu foarte multe foi de calcul. Prin adaugarea de culori unei foi de calcul, nu se va colora intregul tabel din respectiva foaie de calcul, ci doar eticheta foii de calcul respective.

Pentru colorarea unei foi de calcul, click-dreapta pe foaia de calcul respectiva si alegi optiunea tab color si iti alegi culoarea dorita. Atata timp cat foia de calcul este selectata, culoare va aparea doar sub forma unei benzi in partea de jos a numelui foii de calcul. Pentru foile de calcul care nu sunt selectate, culoarea va fi vizibila pe intreaga eticheta.

Pentru a muta o foaie de calcul dintr-o parte intr-alta in acelasi registru de calcul, operatiunea este „drag and drop” – dai click pe foaia pe care doresti sa o muti, si tinand butonul stang al mouse-ului apasat, muti foaie de calcul in locul dorit si eliberezi butonul mouse-ului.

Pentru a copia o foaie de calcul in cadrul aceluiasi registru de calcul, cea mai simpl avarianta e sa tii apasata tasta CTRL + „drag and drop” (ca la mutare).

Pentru mutarea/copierea unei foi de calcul exista si o varianta mai complexa, a carei optiuni o sa le descriu mai jos. Pentru aceata varianta, se da click-dreapta pe foaia de calcul care se vrea mutata sau copiata in alta parte si se alege optiunea Move or copy…

To book:

Aceasta caseta iti permite sa alegi unde anume vrei sa muti/copiezi foaia de calcul selectata:

–          Registrul de calcul curent (este selectat implicit)
–          (new book) – creaza un nou registru de calcul (nou fisier) in care va fi mutata/copiata foaia de calcul selectata
–          Un alt registru de calcul existent (pentru a aparea in lista derulanta, fisierul existent trebuie deschis in prealabil).

Before sheet:

In aceasta caseta apar toate foile de calcul din registrul de calcul selectat. Foaia de calcul se va muta/copia inaintea foii de calcul selectata din aceasta lista. Daca alegi optiunea (move to end), foaia de calcul se va muta/copia dupa toate celelalte foi existente.

Create a copy

Daca optiunea este bifata, foaia selectata se va copia. Daca optiunea nu e bifata, foaia selectata se va muta.

Dupa alegerea optiunilor de care ai nevoie, apasa butonul OK.

Luciana Bercean


Luciana este un trainer deosebit, care predă cursuri din pasiune. Iubește oamenii și principala ei abilitate este capacitatea de a se face înțeleasă indiferent de subiectul pe care îl abordează.
Pune accentul pe partea practică tot timpul și folosește foarte des analogii pentru a explica subiectele abstracte.
Lucianei ii plac provocările și...să facă oamenii să zâmbească :)

Află povestea Lucianei de aici.

Luciana

related posts:


Cum scrii și cum modifici ce ai scris într-o celulă


Poti afisa textul dintr-o celula in Excel asa cum vrei tu?


Știi să folosești opțiunea Paste Special în Excel?

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>